Τελευταία Νέα

Τελευταία Νέα

Εστιατόριο πρόγραμμα Ιουνίου 2020

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 13:38
      Εστιατόριο πρόγραμμα Ιουνίου    
Ημέρα Δευτέρα 1 Τρίτη 2 Τετάρτη 3 Πέμπτη 4 Παρασκευή 5
Πρωινό Ψωμί με κασέρι Βούτυρο με μαρμελάδα Τυρόψωμο Κέικ Corn Flakes
  Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα
  Κοχυλάκια με σάλτσα λαχανικών Μπιφτέκι με πουρέ πατάτας Ρεβύθια Κοκκινιστό με ρύζι Φακές
Μεσημεριανό Κεφαλοτύρι Σαλάτα Τυρί Σαλάτα Σαλάτα
  Σαλάτα Τυρί Ψωμί   Ψωμί
           
Ημέρα Δευτέρα 8 Τρίτη 9 Τετάρτη 10 Πέμπτη 11 Παρασκευή 12
Πρωινό   Βούτυρο με μαρμελάδα Μηλόπιτα Αυγόφετες Ψωμί με κασέρι
  ΑΡΓΙΑ Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα
    Γιουβαρλάκια Φασολάδα Κοτόπουλο με κριθαράκι Αρακάς
Μεσημεριανό   Σαλάτα Σαλάτα Τυρί Τυρί
    Τυρί Ελιές Σαλάτα Σαλάτα
    Ψωμί Ψωμί   Ψωμί
           
Ημέρα Δευτέρα 15 Τρίτη 16 Τετάρτη 17 Πέμπτη 18 Παρασκευή 19
Πρωινό Corn Flakes Λουκουμάδες Ελαιόψωμο Βούτυρο με μαρμελάδα Τυροπιτάκια
  Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα
  Μακαρονάκι κοφτό Κρεατόσουπα Φακές Μακαρόνια πέννες με κιμά Φασολάκια λαδερά
Μεσημεριανό Κεφαλοτύρι Σαλάτα Σαλάτα Τυρί Τυρί
  Σαλάτα Ψωμί Ελιές Σαλάτα Σαλάτα
      Ψωμί   Ψωμί
           
Ημέρα Δευτέρα 22 Τρίτη 23 Τετάρτη 24 Πέμπτη 25 Παρασκευή 26
Πρωινό Ψωμί με κασέρι Corn Flakes Τυροκούλουρο Βούτυρο με μαρμελάδα Κέικ
  Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα Γάλα
  Μακαρόνια πέννες με κιμά Ψαρόσουπα
Ρεβύθια
Κοτόπουλο με πατάτες Φακές
Μεσημεριανό Σαλάτα Σαλάτα Τυρί Τυρί Ελιές
  Κεφαλοτύρι Ψωμί Σαλάτα Σαλάτα Σαλάτα
      Ψωμί   Ψωμί
           
Ημέρα Δευτέρα 29 Τρίτη 30      
Πρωινό Βούτυρο με μαρμελάδα Κασεροπιτάκια      
  Γάλα Γάλα Η παιδίατρος Η μαγείρισσα Η μαγείρισσα
  Φιογκάκια  Κεφτεδάκια με πατάτες      
Μεσημεριανό Τυρί Τυρί Τσίγκα  Τρύφων Παπαγεωργίου
  Σαλάτα Σαλάτα Αθανασία Κατερίνα Πόπη
           

Ηλιακό σύστημα - Οι πλανήτες: Δραστηριότητες για μικρά παιδιά

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020 22:35

Το ηλιακό σύστημα περιλαμβάνει τον Ήλιο και όλα τα αντικείμενα που κινούνται σε τροχιά γύρω από αυτόν μέσα στο πεδίο βαρύτητας του, είτε περιστρεφόμενα άμεσα γύρω από αυτόν είτε κινούμενα σε τροχιές γύρω από αλλά σώματα που κινούνται γύρω από τον Ήλιο. Οι πλανήτες που κινούνται γύρω από τον Ήλιο είναι συνολικά οκτώ και είναι οι εξής: Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Κρόνος, Δίας, Ποσειδώνας, Ουρανός

Ας μάθουμε λοιπόν για όλους τους πλανήτες μέσω του δημιουργικού παιχνιδιού αλλά και μέσω διαφόρων προτάσεων που έχουμε καταγράψει παρακάτω.

Προτεινόμενα παραμύθια

• "Θα κατεβάσω το φεγγάρι", Emmett Jonathan, εκδόσεις Αίσωπος.

 

• "ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ", εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

 

Τραγούδι: Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου

Προτεινόμενη ταινία: Μπεν και Χόλυ-πικνικ στη σελήνη 

 

Δραστηριότητα: Κατασκευάζω τους πλανήτες με πλαστελίνη

Παίρνουμε πλαστελίνη στα χρώματα που θέλουμε και ξεκινάμε να πλάσουμε έναν-έναν τους πλανήτες! Θα χρειαστούμε άσπρη, πορτοκαλί, μπλε, καφέ, γαλάζια, κόκκινη, πράσινη πλαστελίνη. Δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες από τον κάθε έναν πλανήτη και ξεκινάμε να τους δημιουργήσουμε κι εμείς.

 

Κατασκευή-Πύραυλος

Υλικά: Ρόλο υγείας, χαρτόνι κόκκινο και κίτρινο ή όποιο χρώμα θέλουμε, μαρκαδόρους, κόλλα, ψαλίδι
Διαδικασία: Τυλίγουμε το ρόλο υγείας με το κίτρινο χαρτόνι περιμετρικά και το κολλάμε, κόβοντας από πάνω και από κάτω το χαρτόνι που περισσεύει. Στην συνέχεια, κάνουμε έναν κύκλο στο κόκκινο χαρτόνι. Κόβουμε τον κύκλο, μαρκάρουμε το κέντρο και κόβουμε με το ψαλίδι από οποιαδήποτε μεριά του κύκλου μέχρι την μέση, στο κέντρο. Έπειτα παίρνουμε τα 2 ίσια άκρα επικαλύπτοντάς τα, αφού τα βάλαμε κόλλα κατά μήκος και πιέζουμε ώστε να σχηματίσουμε έναν κώνο. Παίρνουμε τον κώνο και τον κολλάμε στο πάνω μέρος όπου θα είναι η «μύτη» του πυραύλου. Στο υπόλοιπο κόκκινο χαρτόνι σχηματίζουμε 4 τρίγωνα περίπου στο μέγεθος του κώνου και τα κολλάμε στο κάτω μέρος για να κάνουμε την βάση του πυραύλου. Τέλος, με τους μαρκαδόρους ζωγραφίζουμε πάνω στον πύραυλο ότι μας αρέσει π.χ. παράθυρα, σύμβολα, σχήματα κ.λπ.
Ο πύραυλός μας είναι έτοιμος για απογείωση!

 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απολύμανση χώρων και λεωφορείων στο σχολείο μας - Σαββάτο 9 Μαΐου 2020

Σάββατο, 09 Μαΐου 2020 13:03

Προληπτική απολύμανση διενεργήθηκε σε όλους τους χώρους και τα λεωφορεία του σχολείου μας το Σαββάτο 9 Μαΐου 2020.

Η ενέργεια εντάσσεται στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κοροναϊού Covid 19.

Παράλληλα, από τη Δευτέρα 11 Μαΐου θα εφαρμόζονται πιστά οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για τους μαθητές, τους εργαζόμενους, τους γονείς και τους επισκέπτες του σχολείου.

-καταγραφή εισερχομένων/εξερχομένων,

-θερμομέτρηση στην είσοδο,

-αποστάσεις,

-καθαρισμοί,

-προφύλαξη,

-εξαερισμοί κλειστών χώρων

Δείτε πλάνα από την απολύμανση: https://www.youtube.com/watch?v=NX00qqDmNRA

Δραστηριότητες για μικρά παιδιά με θέμα τις μέλισσες

Σάββατο, 09 Μαΐου 2020 12:25

Όλοι μας έχουμε δει μέλισσες να πετούν από λουλούδι σε λουλούδι. Όλοι μας έχουμε απολαύσει μέλι, τη μοναδική αυτή θρεπτική τροφή που οι μέλισσες μας προσφέρουν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ο κόσμος των μελισσών είναι ο κόσμος της συνεργασίας, της εργατικότητας και της ομαδικότητας. Παραθέτουμε λοιπόν, προτάσεις με δραστηριότητες για να γνωρίσουμε καλύτερα τον κόσμο των μελισσών.

Κατασκευή Μέλισσας

Υλικά: Ρολό από χαρτί υγείας, χαρτόνι κίτρινο, μαύρο, καφέ, άσπρο, συρραπτικό, μαρκαδόρους
Διαδικασία: Παίρνουμε το ρόλο, το τυλίγουμε με το κίτρινο χαρτόνι και το συρράπτουμε. Στη συνέχεια, κόβουμε το μαύρο χαρτόνι σε 3 λωρίδες και τις κολλάμε κυκλικά πάνω στο χαρτόνι. Έπειτα σχηματίζουμε τα φτερά στο άσπρο χαρτόνι, τα κόβουμε και τα κολλάμε στο πίσω μέρος του ρολού. Στο καφέ χαρτόνι κόβουμε ένα κύκλο, που θα είναι το κεφάλι της μέλισσας και ζωγραφίζουμε το προσωπάκι της. Τέλος, κολλάμε το κεφάλι μαζί με τις 2 μαύρες κεραίες και η μελισσούλα μας είναι έτοιμη!

Προτεινόμενη παιδική ταινία
"Μάγια η μέλισσα"

Προτεινόμενο παραμύθι

"Μέλι... Με μέλει!", ΖΩΗ ΘΕΟΧΑΡΗ , εκδόσεις Α.Α ΛΙΒΑΝΗ, εικονογράφηση Μιχάλης Βαλάσογλου, Μαρία Παγκάλου.

Μία μικρή περίληψη...

Μια φορά κι έναν καιρό,
σ' έναν τόπο κάπου εδώ,
είχαν όλα πρασινίσει,
είχαν όλα γλυκανθίσει
κι όµορφα μοσχομυρίσει.

Μελισσούλες, µελισσάκια,
τόσο δα µικρά εντοµάκια,
πέταγαν ξετρελαµένα
κι απ' τη φύση µαγεµένα
σ' έναν όµορφο χορό,
γόνιµο και χαρωπό.

Μια παρέα µε πιτσιρίκους,
ξεχυθήκαν µες στους κήπους
κι όταν χόρτασαν την µπάλα,
είπαν να σταθούν µια στάλα.

Ήπιαν, έφαγαν, χαρήκαν,
µα στων µελισσών
το µάτι µπήκαν,
γιατί κάτι δεν προσέξαν
και σε µπελάδες
όλους µάς µπλέξαν...

Συνταγή για λουκουμάδες με μέλι
Για το σιρόπι
• 250 ml νερό
• 200 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
• 1 φέτα λεμόνι
• 1 κ. σ. μέλι
Για τους λουκουμάδες
• 280 ml νερό, σε θερμοκρασία δωματίου
• 9 γρ. μαγιά ξηρή
• 1. κ σ. μέλι
• 1 πρέζα αλάτι
• 200 γρ. αλεύρι γ. Ο. χ
• 50 γρ. κορν φλαουρ
• Ηλιέλαιο, για το τηγάνισμα
Για το σερβίρισμα
• Σουσάμι
• Κανέλα
• Μέλι

Ξεκινάμε πρώτα να βράσουμε το σιρόπι, γιατί θα πρέπει να είναι κρύο όταν ρίξουμε τους λουκουμάδες. Σε ένα μπολ βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το ηλιέλαιο. Ανακατεύουμε μέχρι να γίνει χυλός. Σκεπάζουμε το μπολ με μια μεμβράνη και αφήνουμε να φουσκώσει για 30-45 λεπτά. Βάζουμε μια κατσαρόλα με ηλιέλαιο σε μέτρια φωτιά. Ετοιμάζουμε και ένα ποτήρι με νερό και μέσα βάζουμε ένα κουταλάκι του γλυκού. Μιας και το κουτάλι είναι υγρό εύκολα αποκολλάται η ζύμη από το κουτάλι και πέφτει στο τηγάνι. Έτσι κάθε φορά πρέπει να το βουτάμε στο νερό. Βάζουμε σε ένα πιάτο απορροφητικό χαρτί για να τραβάει το λάδι από το τηγάνισμα των λουκουμάδων. «Κόβουμε» με το κουτάλι μικρά λουκουμαδάκια και τα βάζουμε στο λάδι. Τηγανίζουμε για λίγα λεπτά μέχρι να ροδίσουν και τα αφαιρούμε από το λάδι. Τέλος, τα βάζουμε στο κρύο σιρόπι. Εκεί τραβάνε όσο χρειάζονται.

Καλή επιτυχία!

 

Παιχνίδια για το σπίτι

Εύκολες ασκήσεις ενδυνάμωσης των παιδιών:

 

Οδήγησε τη μελισσούλα στο μέλι:

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

Μαθηματικός διαγωνισμός Καγκουρό 2020

Τρίτη, 05 Μαΐου 2020 12:55

O μαθηματικός διαγωνισμός Καγκουρό 2020 θα διεξαχθεί online το Σάββατο 23 Μαΐου, στις 09:00.
Όσοι έχουν ήδη εγγραφεί στο διαγωνισμό είναι απαραίτητο να στείλουν ένα e-mail επικοινωνίας ηλεκτρονικά στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Για όσους δεν έχουν εγγραφεί ως τώρα και επιθυμούν να το κάνουν, αυτό μπορεί να γίνει είτε τηλεφωνικά στο 23510 31111, καθημερινά τις ώρες 9:00-17:00, είτε ηλεκτρονικά στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. δηλώνοντας το ονοματεπώνυμο, την τάξη και το σχολείο φοίτησης του διαγωνιζόμενου, ένα email και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας.
Το κόστος συμμετοχής είναι 12,5 ευρώ.

 

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά οδηγίες για τη διαδικασία του διαγωνισμού εδω

 

 

 

Νηπιαγωγείο - Δραστηριότητες με τα μικρά παιδιά για το Μάιο

Σάββατο, 02 Μαΐου 2020 19:36

Μάιος, ο τρίτος μήνας της άνοιξης. Ο μήνας των λουλουδιών και των ανθισμένων περιβολιών.

Την Πρωτομαγιά που είθισται να μαζεύεται όλη η οικογένεια και εκτός από το δημιουργικό και ποιοτικό χρόνο που περνούν μαζί γονείς και παιδιά, φτιάχνουν το στεφάνι του Μαΐου συγκεντρώνοντας λουλούδια σε διάφορα χρώματα και σχέδια. Παράλληλα, ο μήνας αυτός είναι αφιερωμένος στο πρώτο πρόσωπο που συναντά και γνωρίζει κανείς όταν γεννιέται, τη μαμά. Για αυτό το λόγο κι εμείς μικροί- μεγάλοι πάντα ευχαριστούμε τις μανούλες μας με μια μικρή έκπληξη.
Παρακάτω παραθέτουμε δραστηριότητες για να γνωρίσουμε καλύτερα τον τελευταίο μήνα της άνοιξης καθώς επίσης και ιδέες για δημιουργία με τις μανούλες μας.

Προτεινόμενα παραμύθια:
"Διώνη, το πρώτο χελιδόνι", Ντέμη Ρούσσα, Ιδιωτική Έκδοσή

Ας διαβάσουμε την ιστορία της Διώνης, του πρώτου χελιδονιού της Άνοιξης!

• "Η μαμά πετάει", Ναταλία Καπατσούλια, Εκδόσεις Διάπλαση

Περίληψη: Η μαμά μου είναι πολύ καλή και πολύ όμορφη. ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!
Όμως μερικές φορές έχει τόσα πράγματα να κάνει, που μοιάζει να πετάει πολύ-πολύ μακριά από μένα.
Όμως ξέρω ένα κόλπο. Ένα τρυφερό βιβλίο για την αγάπη μαμάς και παιδιού.

 

Ανοιξιάτικη κατασκευή: λουλούδια

Υλικά: Πλαστικό μπουκάλι, νερομπογιές, μαρκαδόρους, χαρτί Α4
Διαδικασία: Δίνουμε στο παιδί το μπουκάλι, όπου βουτάει το κάτω μέρος στο χρώμα που επιθυμεί και στην συνέχεια το τοποθετεί, σαν σφραγίδα, στο χαρτί Α4. Με αυτό τον τρόπο σχηματίζει λουλούδια, τα οποία ζωγραφίζει με τους μαρκαδόρους για την ολοκλήρωση της κατασκευής.

Μαγειρική – Κορμός σοκολάτας σε σχήμα καρδιάς
Υλικά: 1½ φλιτζ. τσαγιού βούτυρο ή μαργαρίνη, 1 φλιτζ. τσαγιού ζάχαρη άχνη, 5 κουτ. Σούπας Κακάο, 250 γρ. Μπισκότα, 100 γρ. Καρύδια (προαιρετικά), Κακάο για πασπάλισμα
Εκτέλεση: Αφού πλένουμε τα χεράκια μας και φορέσουμε την ποδιά μας, μαζί με την μαμά λιώνουμε το βούτυρο ή τη μαργαρίνη. Στην συνέχεια, αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε την άχνη ζάχαρη, το κακάο και ανακατεύουμε καλά. Προσθέτουμε τα μπισκότα τριμμένα και τα καρύδια (προαιρετικά) και ανακατεύουμε καλά. Αφήνουμε λίγο το μίγμα να κρυώσει και να σταθεροποιηθεί. Έπειτα το απλώνουμε σε αντικολλητικό χαρτί και το πλάθουμε σε σχήμα καρδιάς. Το βάζουμε στην κατάψυξη να παγώσει. Όταν είναι έτοιμο κόβουμε το κομμάτι μας και πασπαλίζουμε με κακάο.

Κατασκευή: Γιορτή της μητέρας

Κατασκευή: Πρωτομαγιά

Κάδρο με λουλούδια για την Πρωτομαγιά
Υλικά :
• Αυγοθήκες
• Κουμπάκια
• Σύρμα πίπας
• Πράσινο φιογκάκι
• Κουμπί
• Πον Πον πράσινο
• Σιλικόνη
• Τέμπερες σε κόκκινο, κίτρινο, πράσινο χρώμα

Ξεκινάμε χρωματίζοντας το εσωτερικό από τις αυγοθήκες και έπειτα τις κόβουμε σε σχήμα λουλουδιού. Χρωματίζουμε και το εξωτερικό τους. Τα κολλάμε σε μια σκληρή βάση χρωματιστή . Ενώνουμε πολλά σύρματα πίπας μαζί με μια κορδέλα και τα κολλάμε κ αυτά στη βάση. Κολλάμε την κάθε άκρη του σύρματος μπροστά από ένα λουλουδάκι και κολλάμε Πον Πον πράσινα για Φυλλαράκια. Ολοκληρώνουμε την κατασκευή μας αφού κολλήσουμε ένα κουμπάκι σε κάθε λουλούδι και κάνουμε την ανθοδέσμη μας όσο πιο πλούσια μπορούμε. Καλή επιτυχία!

 

Ανάπτυξη περιγραφικού λόγου
Πώς με παιχνίδια ερωτήσεων μπορούμε να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη του περιγραφικού λόγου των παιδιών.

Κάρτες που απεικονίζουν:

1. Φρούτα
2. Ζώα
3. Λαχανικά

Ορισμός περιγραφικού λόγου: Περιγραφικός λόγος ορίζεται ως η ικανότητα να περιγράφουμε κάτι (ένα αντικείμενο, ένα ζώο, μία τοποθεσία ή ένα φαινόμενο), χρησιμοποιώντας το λόγο, είτε αυτός είναι προφορικός είτε γραπτός)

Φρούτα

Τι είναι; Φράουλα / Φρούτο
Τι χρώμα έχει; Κόκκινο
Τι μέγεθος έχει; Μικρή
Τι γεύση έχει; Γλυκιά
Ποια είναι η χρήση της; Την τρώμε
Περιγραφή: Η φράουλα είναι φρούτο και έχει κόκκινο χρώμα. Είναι μικρή σε μέγεθος και γλυκιά στη γεύση. Την φράουλα την τρώμε. Με τη φράουλα μπορούμε να φτιάξουμε μαρμελάδα.

Τι είναι; Μπανάνα / Φρούτο
Τι χρώμα έχει; Κίτρινο
Τι μέγεθος έχει; Μικρή
Τι γεύση έχει; Γλυκιά
Ποια είναι η χρήση της; Την τρώμε
Περιγραφή: Η μπανάνα είναι φρούτο και έχει κίτρινο χρώμα. Είναι μικρή σε μέγεθος και γλυκιά στη γεύση. Την μπανάνα την ξεφλουδίζουμε και την τρώμε

Ζώα

Τι είναι; Ψάρι
Σε ποια κατηγορία ανήκει; Θαλάσσιο ζώο
Που ζει; Στη θάλασσα
Πώς μοιάζει; Είναι μικρό, ελαφρύ και έχει πορτοκαλί χρώμα. Έχει λέπια, πτερύγια και μια ουρά που το βοηθά να κινείται.
Συναισθήματα: Μου αρέσει πολύ επειδή έχει ζωηρά χρώματα
Περιγραφή: Το ψάρι είναι θαλάσσιο ζώο που ζει στη θάλασσα. Είναι μικρό, ελαφρύ και έχει πορτοκαλί χρώμα. Έχει λέπια, πτερύγια και μια ουρά που το βοηθά να κινείται. Μου αρέσει πολύ επειδή έχει ζωηρά χρώματα.

Τι είναι; Σκύλος
Σε ποια κατηγορία ανήκει; Κατοικίδιο ζώο
Που ζει; Κοντά στον άνθρωπο (στην αυλή, στο αγρόκτημα ή μέσα στο σπίτι).
Πώς μοιάζει; Είναι άσπρο με καφέ βούλες, έχει τέσσερα πόδια, δύο μικρά αυτιά και μια μακριά ουρά.
Συναισθήματα: Αγαπάω πολύ τα σκυλάκια και μου αρέσει να παίζω μαζί τους.
Περιγραφή: Ο σκύλος είναι κατοικίδιο ζώο που ζει κοντά στον άνθρωπο (στην αυλή, στο αγρόκτημα ή μέσα στο σπίτι). Αυτό είναι άσπρο με καφέ βούλες, έχει τέσσερα πόδια, δύο μικρά αυτιά και μια μακριά ουρά. Αγαπάω πολύ τα σκυλάκια και μου αρέσει να παίζω μαζί τους. Είναι καλός φύλακας και φίλος του ανθρώπου.

Λαχανικά

Τι είναι; Ντομάτα / Λαχανικό
Τι χρώμα έχει; Κόκκινο
Τι μέγεθος έχει; Μικρή
Τι σχήμα έχει; Στρογγυλή
Τι αφή έχει; Μαλακή/ Ζουμερή
Τι γεύση έχει; Νόστιμη
Ποια είναι η χρήση της; Την τρώμε
Περιγραφή: Η ντομάτα είναι λαχανικό και έχει κόκκινο χρώμα. Είναι μικρή στο μέγεθος, μαλακή, ζουμερή και συνήθως είναι στρογγυλή. Η ντομάτα είναι νόστιμη, την τρώμε και τη βάζουμε στη σαλάτα

Τι είναι; Καρότο / Λαχανικό
Τι χρώμα έχει; Πορτοκαλί
Τι μέγεθος έχει; Μικρό
Τι σχήμα έχει; Στενόμακρο
Τι αφή έχει; Σκληρή
Γεύση: Νόστιμο, τραγανό
Ποια είναι η χρήση του; Το τρώμε
Περιγραφή: Το καρότο είναι λαχανικό και έχει πορτοκαλί χρώμα. Είναι μικρό στο μέγεθος, είναι σκληρό και έχει στενόμακρο σχήμα. Το καρότο το τρώμε και είναι πολύ νόστιμο και τραγανό.

 

Φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγείο 

Ο Όλυμπος από το σχολείο

Κυριακή, 26 Απριλίου 2020 15:01

Δραστηριότητες στο σπίτι για παιδιά Δημοτικού

Παρασκευή, 24 Απριλίου 2020 13:06

Προτάσεις για δραστηριότητες μέσα στο σπίτι με παιδιά δημοτικού.

Παρ’ ότι υπάρχουν δυσκολίες , μπορούμε να χρωματίσουμε την καραντίνα μας και να δημιουργήσουμε όμορφες αναμνήσεις με τα παιδιά και τα αδέρφια μας καθώς υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν μέσα στο σπίτι, το μπαλκόνι, την αυλή μας ή τον κήπο μας.

 

Δραστηριότητα 1η - Τυφλόμυγα

Η τυφλόμυγα είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι. Για να αρχίσει η τυφλόμυγα επιλέγετε με κλήρο ένα από τα παιδιά. Ένας από τους συμπαίκτες του του δένει τα μάτια με ένα πανί, ένα μαντήλι ή φουλάρι, για να μη βλέπει, και το παιχνίδι αρχίζει. Τα υπόλοιπα παιδιά γυρίζουν γύρω - γύρω από το παιδί που κάνει την τυφλόμυγα και το πειράζουν. Εκείνο προσπαθεί να πιάσει κάποιο από τα παιδιά και κερδίζει μόνο, αν μαντέψει σωστά ποιο είναι το παιδί που έπιασε. Για να το αναγνωρίσει ψηλαφεί τα χαρακηριστικά του προσώπου, τα ρούχα, τα μαλλιά κ.ά. Το παιδί που πιάστηκε και αναγνωρίστηκε γίνεται η επόμενη τυφλόμυγα. Αν δεν γίνει σωστά η ταύτιση, τότε το ίδιο παιδί παραμένει ως "τυφλόμυγα" για άλλον ένα γύρο. ΠΡΟΣΟΧΗ! Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι "καθαρίστε" τον χώρο από αντικείμενα που μπορούνε να δημιουργήσουν προβλήματα στο παιχνίδι μας όπως π.χ πτώση.

Δραστηριότητα 2η - Κυνήγι του χαμένου θησαυρού

Άλλο ένα κλασσικό παιχνίδι που αγαπάνε πολύ τα παιδιά. Ο πρώτος και πιο απλός τρόπος είναι να κρύψουμε ένα αντικείμενο μέσα στο σπίτι και στη συνέχεια να κατευθύνουμε με τις λέξεις κρύο (όταν βρισκόμαστε μακριά από το "θησαυρό") και ζεστό (όταν βρισκόμαστε κοντά στο "θησαυρό") με σκοπό να βρεθεί το αντικειμενό μας.

Ο δεύτερος τρόπος είναι λιγάκι πιο περίπλοκος αλλά και πιο διασκεδαστικός

  1. Ένας ενήλικας κρύβει τις κάρτες με τους γρίφους.
  2. Δίνει στα παιδιά την κάρτα με τον πρώτο γρίφο και την αποστολή τους.
  3. Το κυνήγι ξεκινά!

Στόχος του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να λύσουν τους γρίφους και να καταφέρουν να βρουν τον κρυμμένο θησαυρό. Κάθε φορά, η λύση του γρίφου οδηγεί τα παιδιά στο σημείο όπου βρίσκεται κρυμμένη η επόμενη κάρτα.

Δραστηριότητα 3η - Παντομίμα-Μιμήσεις

Η παντομίμα παίζεται χωρίς να χρησιμοποιείται η φωνή. Γι' αυτό και είναι ιδανικό παιχνίδι για παιδιά, μιας και τους δίνεται η ευκαιρία να εξασκήσουν τις κινητικές τους ικανότητες, να “δουλέψουν” τη φαντασία τους, να σκεφτούν.

Δώστε στο παιδί σας ένα χαρτάκι που θα αναφέρει τι πρέπει να αναπαραστήσει στη παντομίμα. Κανείς άλλος δεν πρέπει να γνωρίζει τι γράφει το χαρτάκι, καθώς σκοπός του παιχνιδιού είναι να μαντέψουμε τι κάνει το παιδί. ΠΡΟΣΟΧΗ! πρέπει όλοι να γνωρίζουν τι είναι αυτό που θα μιμηθεί το κάθε παιδί και επίσης ΔΕΝ επιτρέπονται καθόλου λέξεις ή να δείχνουμε αντικείμενα στο χώρο!

Εδώ τα μικροτερα παιδιά ,θα μπορούσαν να "μιμηθούν" κινήσεις ζώων, όπως σκύλος ,κάβουρας, πιγκουίνος κ.τ.λ

Δραστηριότητα 4η - Παιχνίδια με μπαλόνια

Το παιχνίδι με μπαλόνι είναι ιδανικό για μικρότερους χώρους γιατί αποφεύγεται κάποια ζημιά όπως και μειώνεται η πιθανότητα να χτύπησει κάποιο παιδί.

Παιχνίδι 1ο: Να μην ακουμπήσει το μπαλόνι στο πάτωμα

Παίζεται με όσους παίχτες θέλουμε. Ο σκοπός είναι πάρα πολύ απλός, κάνουμε τα πάντα για να μην ακουμπήσει το μπαλόνι στο πάτωμα. Επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε όποιο σημείο του σώματός μας θέλουμε.

Παιχνίδι 2ο: Τοιχάκι

Εδώ χρειάζεται παραπάνω χώρος. Τουλάχιστον δύο παίχτες, οι οποίοι θα έχουν απεναντί τους έναν τοίχο. Ο κάθε παίχτης χτυπάει το μπαλόνι με τη σειρά και σκοπός είναι να χτυπήσει τον τοιχο. Ο επόμενος παίχτης πρέπει να προλάβει να χτυπήσει το μπαλόνι πριν πέσει κάτω και να βρει επίσης τον τοίχο. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να χάσει κάποιος παίχτης.Κάποιος παίχτης χάνει εάν δεν προλάβει να χτυπήσει το μπαλόνι πριν πεσει κάτω ή αν στο χτύπημά του η μπάλα δεν ακουμπήσει τον τοίχο.

Παιχνίδι 3ο: Ουρίτσα

Δένουμε ένα μπαλόνι στη μέση ενός παιδιού και ο σκοπός μας είναι να σκάσουμε με κάποιο τρόπο το μπαλόνι!

Παιχνίδι 4ο: Μπάσκετ με μπαλόνια     

Κάντε κλικεδώ και εδώ για να βρείτε περισσότερα παιχνίδια με μπαλόνια. 

Δραστηριότητα 5η

Βελτίωση της λεπτής κινητικής δεξιότητας ,δηλαδή το συντονισμό των μικρών μυϊκώνκινήσεων π.χ. δάχτυλα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες με πλαστελίνες, κατασκευές με τουβλάκια,κόψιμο χαρτιών ή ζωγραφική.

Δραστηριότητα 6η - Μουσικές καρέκλες

Ένα παιχνίδι πάρα πολύ διασκεδαστικό που πραγματικά μπορεί να παιχτεί παντού! Βελτιώνει μάλιστα, την αντίληψη, την ρυθμική ικανότητα, την αντίδραση σε εξωτερικά ερεθίσματα καθώς και την απλή ικανότητα πρόβλεψης.

Δραστηριότητα 7 - Θέατρο

Πραγματικά είναι εντυπωσιακό πόσες ιστορίες και πόσα πράγματα ξεφυτρώνουν από το μυαλό ενός παιδιού. Παρακινείστε τα να σας φτιάξουν και να σας παίξουν ιστορίες, να ντυθούν ανάλογα και να το συνοδεύσουν με την κατάλληλη μουσική. Εναλλακτικά μπορείτε να τα βάλετε να διαβάσουν διάφορες ιστορίες και παραμύθια και μετά να στήσουν το θεατρικό τους! Κάτι τέτοιο θα διαγείρει τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους!

Δραστηριότητα 8 - Γυμναστική

Pilates: Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον είδος γυμναστικής όπου μπορούν να γυμναστούν οι γονείς μαζί με τα παιδιά. Το πιλάτες είναι πάρα πολύ καλό για όλες τις ηλικίες. Βελτιώνει τους μύες του κορμού,  τη στάση του σώματος καθώς και την ικανότητα της ισορροπίας, του συντονισμού ,της ευλυγισίας και την ρυθμική ικανότητα. Όσες και όσοι επιλέξετε αυτό το είδος θα βρείτε ενδιαφέροντα videos στο διαδίκτυο. 

Yoga: Άλλος ένας εναλλακτικός τρόπος άσκησης για να κάνετε μαζί με τα παιδιά σας.Όσοι ανησυχείτε ότι δεν θα τα καταφέρετε να είστε σίγουροι ότι μπορείτε! Η yoga είναι ιδανική για την βελτίωση της ισορροπίας του σώματος, της ευλυγισίας, του συντονισμού και της δύναμης. Η yoga, γενικότερα βελτιώνει τις κινητικές δεξιότητες και είναι ιδανική για πιο ντροπαλά παιδιά καθώς δεν έχει τα στοιχεία του ανταγωνισμού. Θα βρείτε και εδώ ενδιαφέροντα videos στο διαδίκτυο. 

 

 

Γ' Λυκείου - Πρόγραμμα μαθημάτων σύγχρονης εκπαίδευσης

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020 14:57
  Γ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 - 11.00 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ       ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
11.00 - 12.00   ΑΟΘ   ΑΟΘ  
11.45 - 13.45 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ        
13.15 - 14.45     ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ    
16.00 - 17.00   ΕΚΘΕΣΗ     ΕΚΘΕΣΗ
           
           
  Γ ΘΕΤΙΚΗ
ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
10.45 - 11.45 ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ  
11.45 - 13.45 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ        
13.15 - 14.45     ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ    
16.00 - 17.00   ΕΚΘΕΣΗ     ΕΚΘΕΣΗ
           
           
  Γ ΥΓΕΙΑΣ
ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.00 - 10.30     ΒΙΟΛΟΓΙΑ    
10.30 - 12.00         ΒΙΟΛΟΓΙΑ
10.45 - 11.45 ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ  
16.00 - 17.00   ΕΚΘΕΣΗ     ΕΚΘΕΣΗ
           
           
  Γ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ
ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
09.30 - 11.00 ΓΝΩΣΤΟ     ΑΓΝΩΣΤΟ  
10.00 - 11.00   ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ   ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ  
16.00 - 17.00   ΕΚΘΕΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑ   ΕΚΘΕΣΗ
16.00 - 17.30          

Δραστηριότητες με τα μικρά παιδιά για τις ημέρες του Πάσχα

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020 14:36

«Τα έθιμα του Πάσχα»

    

Έφτασε η Μεγάλη εβδομάδα και οφείλουμε να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες και γνώσεις για το Πάσχα. Ξεκινάμε μια συζήτηση με τα παιδιά για τα έθιμα που κάνουμε την περίοδο αυτή. Δείχνουμε τις παραπάνω εικόνες και τις σχολιάζουμε μία μία. Ποια από αυτά μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά; Να βάψουμε αυγά; Να φτιάξουμε τσουρέκια; Ποιος σουβλίζει το αρνί; Τί κάνουμε την ανάσταση; Τα παιδιά αναφέρουν πώς περνούν και πώς βιώνουν τα ίδια το Πάσχα, και έπειτα εξηγούμε ότι είναι η σημαντικότερη θρησκευτική γιορτή της χριστιανοσύνης. Παρουσιάζουμε τις εικόνες με την σειρά δείχνοντας αναλυτικά τα ήθη και τα έθιμα της Μεγάλης εβδομάδας π.χ. Μεγάλη Πέμπτη βάφουμε αβγά και ψήνουμε τσουρέκια, Μεγάλη Παρασκευή πάμε στον Επιτάφιο, Μεγάλο Σάββατο γίνεται η ανάσταση και πάμε στην εκκλησία και Κυριακή του Πάσχα ψήνουμε αρνί και τσουγκρίζουμε τα κόκκινα αβγά. Ακούμε με προσοχή τις απόψεις των παιδιών και παροτρύνουμε όλα τα παιδιά σε συζήτηση.

«Πασχαλιά» (τραγούδι)

Ακούμε το τραγούδι «Πασχαλιά». Έπειτα προσπαθούμε να μάθουμε τους στίχους αφού τους έχουμε διαβάσει 2- 3 φορές . Μόλις καταφέρουν τα παιδιά να το σιγοψιθυρίσουν ,τα παροτρύνουμε να σηκωθούν και να αποδώσουν με το σώμα τους και με διάφορες κινήσεις τα λόγια του τραγουδιού. Στην αρχή τα παιδιά παριστάνουν με το σώμα τους ένα δέντρο, και μετά με τα χέρια τεντωμένα ψηλά φτιάχνουν τα κλαδιά. Μόλις φτάσουν στο τραγούδι «έσκυψε ξανά στην γη απο τον πολύ καημό» , τα παιδιά σκύβουν και μαζεύουν το σώμα τους. Στην συνέχεια τα παιδιά απλώνουν σιγά σιγά το σώμα τους πάλι και σηκώνουν τα χέρια τους στον ουρανό. Στο τέλος κουνάνε τα χέρια τους δεξιά και αριστερά σαν να απλώνουν την μυρωδιά σε όλη την γη.

 

«Πασχαλινή κάρτα»

https://gr.pinterest.com/pin/269090146473375053/sent/?invite_code=a5e721dee1504cbcbf4814ec46aede31&sender=823173775548772706&sfo=1

 

«Πασχαλινά καλάθια»

https://www.youtube.com/watch?v=XC4LPUv4Mz8&feature=share&fbclid=IwAR3gUNp0iafVrAWrELxYLohRD4c10jh-TGqkF0ESQ5bmRgLlFAVCYOaweO4

 

«Κάλαντα του Λαζάρου» (τραγούδι)

Βάζουμε στα παιδιά να ακούσουν τα κάλαντα του Λαζάρου. Εξηγούμε πως το Σάββατο πρίν την Μεγάλη Εβδομάδα το ονομάζουμε Σάββατο του Λαζάρου γιατί ο Χριστός ανέστησε τον πολύ αγαπημένο του φίλο, το, Λάζαρο. Σε πολλά μέρη της πατρίδας μας την ημέρα αυτή , τραγουδούν τα κάλαντα του Λαζάρου στις γειτονιές, αναγγέλοντας την Ανάστασή του και κρατώντας ξύλινα ομοιώματα του Λαζάρου.Οι νοικοκυρές το βράδυ αυτό μαζί με τα παιδιά , φτιάχνουν κουλούρια δίνοντας το σχήμα ενός μικρού ανθρώπου, τα γνωστά λαζαράκια. Αφού πούμε στα παιδιά αυτό, προσπαθούμε να μάθουμε αυτά τα κάλαντα. Μόλις τα μάθουμε καλά , πηγαίνουμε να τραγουδήσουμε όπου μπορούμε, στον γείτονα!

«Σοκολατένια αβγουλάκια»

Γεμίζουμε ένα μπόλ με σοκολατένια αβγουλάκια. Μοιράζουμε σε κάθε ένα μέλος της οικογένειας ένα χάρτινο κυπελάκι και ένα πλαστικό κουτάλι. Με την σειρά πλησιάζουμε ένας-ένας το μπόλ. Στεκόμαστε απέναντι και κρατάμε το κουτάλι με τα δόντια μας, το γεμίζουμε σοκολατένια αβγουλάκια που αδειάζουμε μέσα στο κυπελάκι μας. Νικητής αναδεικνύεται αυτός που θα γεμίσει πρώτος το κυπελάκι του

«Βάφουμε κόκκινα αβγά και φτιάχνουμε κουλουράκια»

Προσπαθούμε όλη την εβδομάδα να αναπαραστήσουμε με βιωματικό τρόπο και ενεργή συμμετοχή των παιδιών όσα περισσότερα έθιμα μπορούμε. Έχουμε έτοιμα αβγά βραστά. Δίνουμε στο παιδί κηρομπογιές σε έντονα χρώματα και το αφήνουμε να σχεδιάσει στο αβγό ότι θέλει. Στην συνέχεια περνάμε και βάφουμε με κόκκινο χρώμα τα αβγά. Το αποτέλεσμα θα είναι πολύ όμορφο και εντυπωσιακό. Επίσης , αφού έχουμε ήδη έτοιμάσει την ζυμη φτιάχνουμε όλοι μαζί κουλουράκια . Τα παιδιά διασκεδάζουν με τις κατασκευές τους και το απολαμβάνουν.

«Φύλλο εργασίας για το νηπιαγωγείο»

Τα παιδιά καλούνται σε ένα φύλλο χαρτί να ζωγραφίσουν το Πάσχα όπως θυμούνται ότι το περνάνε με την οικογένειά τους.

 

 

 

Σελίδα 1 από 20