Girls Go Circular – Ολοκλήρωση πιλοτικής φάσης

Share on facebook
Share on twitter

Τον Δεκέμβριο (2020) ολοκληρώθηκε η πιλοτική φάση εφαρμογής του προγράμματος Girls Go Circular (https://eit-skills4future.eu/girls-go-circular), στην οποία πήραν μέρος 200 μαθήτριες από την Ιταλία, τη Σερβία και την Ελλάδα. Τη χώρα μας εκπροσώπησαν 70 μαθήτριες ηλικίας 14 ως 18 ετών από την Πιερία και συγκεκριμένα από τα σχολεία:

  • Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ Κατερίνης (υπεύθυνος Μπατζογιάννης Ηλίας, εκπαιδευτικός)
  • Λύκειο Λιτοχώρου (υπεύθυνη Καραβίδα Ξανθίππη, Διευθύντρια)
  • Λύκειο Κάτω Μηλιάς (υπεύθυνη Ειρήνη Παξιμαδάκη, Διευθύντρια)
  • Γυμνάσιο Μακρυγιάλου (υπεύθυνη Κανάλη Ευαγγελία, Διευθύντρια)

ενώ την Παιδαγωγική καθοδήγηση είχε η κα. Βαΐα Αγγέλη Συντονίστρια Εκπ/κού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης, Σ.Ε.Ε. Φιλολόγων. Τα σχολεία που πήραν μέρος, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθήτριες έλαβαν σχετική βεβαίωση συμμετοχής.

Υπεύθυνο για την συμμετοχή μαθητριών είναι το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τις Ψηφιακές δεξιότητες, Dlearn, του οποίου εκπρόσωπος στην Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης είναι τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ Κατερίνης.

Το έργο Girls Go Circular είναι τμήμα της πρωτοβουλίας Cross-KIC Skills for Future του EIT (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Καινοτομίας), που σχεδιάστηκε λόγω της επείγουσας ανάγκης να καλυφθεί το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά τον αριθμό των γυναικών που δραστηριοποιούνται στους τομείς ΤΠΕ  και επιχειρηματικότητας στην ΕΕ. Ο πίνακας αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους Ψηφιακούς Δείκτες (WID) 2019 αναφέρει ότι υπάρχει ένα χάσμα 11% μεταξύ των φύλων στις ψηφιακές δεξιότητες. Επίσης οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 34% των αποφοίτων STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά) και το 17% των ειδικών ΤΠΕ.

Μέσω ενός διαδικτυακού προγράμματος εκμάθησης για την κυκλική οικονομία, το πρόγραμμα θα συμβάλει στην κάλυψη του ψηφιακού χάσματος μεταξύ των φύλων, ιδίως σε εκείνες τις χώρες που ορίζονται ως μέτριες στον τομέα της καινοτομίας σύμφωνα με τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό πίνακα αποτελεσμάτων.

Το 2021, 12.000 μαθήτριες από όλη την Ευρώπη, ηλικίας 14-18 ετών, θα συμμετάσχουν σε μια διαδικτυακή εκπαίδευση, ώστε στη συνέχεια να εκπονήσουν διαδικτυακά ατομικές ή ομαδικές εργασίες. Οι μαθητές δεν θα χρησιμοποιούν  τα ψηφιακά εργαλεία μόνο ως πλατφόρμα για τη μελέτη, την εργασία και την ανάπτυξη ιδεών, αλλά και ως μέσο για την εκπαίδευση των ηγετικών τους δεξιοτήτων. Θέματα όπως η διατροφή, η μόδα καθώς και η χρήση και διάθεση τεχνολογικών συσκευών θα είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι αυτής της μάθησης, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στα κορίτσια να γίνουν μέρος της λύσης στην τρέχουσα πρόκληση της αειφορίας.

Κοινοποιήστε το άρθρο

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin