Το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στο έργο Erasmus+ “OrganKits” που συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο της Μούρθια και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά ιδρύματα από την Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία και την Πορτογαλία. Στόχος του έργου είναι η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία STEAM στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το υλικό αυτό αποτελείται από έξι σετ πλαστικοποιημένων οργάνων και εκπαιδευτικούς οδηγούς με σχέδια μαθήματος για τη χρήση τους στην τάξη.
Κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε η πρώτη φάση της πιλοτικής εφαρμογής των αποτελεσμάτων του έργου. Το σχολείο μας παρέλαβε τις πρώτες βαλίτσες με τα σετ πλαστικοποιημένων οργάνων που δημιουργήθηκαν από την Ισπανική εταιρεία “DiscoverIn”, η οποία ανήκει στο πανεπιστήμιο της Μούρθια και οι μαθητές μας είχαν την πρώτη τους επαφή με τα πλαστικοποιημένα όργανα. Για την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της πιλοτικής εφαρμογής, τα σετ οργάνων σε συνδυασμό με τους εκπαιδευτικούς οδηγούς που τα συνοδεύουν χρησιμοποιήθηκαν σε μέρος των μαθημάτων της βιολογίας και της πληροφορικής σε τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου. Η ανταπόκριση και οι εντυπώσεις των μαθητών για αυτήν τη νέα εμπειρία διδασκαλίας ήταν πολύ θετικές, κάτι που αποτυπώθηκε και στις απαντήσεις τους στο τελικό ερωτηματολόγιο. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου θα αξιοποιηθεί από του εταίρους του έργου για το σχεδιασμό της δεύτερης φάσης πιλοτικής εφαρμογής η οποία θα ξεκινήσει τη νέα σχολική χρονιά.
Η μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο μέρος δοκιμαστικής εφαρμογής των αποτελεσμάτων του έργου αποτέλεσε το βασικό αντικείμενο συζήτησης στη διακρατική συνάντηση μεταξύ των εταίρων του προγράμματος που πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο της Πορτογαλίας στις 21-22 Μαΐου με τη συμμετοχή των καθηγητών του σχολείου μας Γιάννη Παπαδόπουλου και Φιλάρετου Παπαβραμίδη. Οι εκπαιδευτικοί από τις χώρες-εταίρους κατέληξαν σε κοινά συμπεράσματα για τη μέχρι τώρα πορεία του έργου και πήραν αποφάσεις για τα επόμενα βήματα και το σχεδιασμό για την επόμενη σχολική χρονιά.
Η δέσμευση του σχολείου μας για την παροχή καινοτόμων εκπαιδευτικών εμπειριών συνεχίζεται με την ενσωμάτωση νέων μεθόδων διδασκαλίας STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ “OrganKits” μας δίνει τη δυνατότητα να υιοθετήσουμε μια νέα προσέγγιση στη διδασκαλία εμπλουτίζοντας το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα και παρέχοντας στους μαθητές μας τη δυνατότητα να εξερευνήσουν και να κατανοήσουν τις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία με έναν πρακτικό και διαδραστικό τρόπο. Η θετική ανταπόκριση των μαθητών μας αποτελεί κίνητρο για να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας και να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερα εργαλεία και μεθόδους που θα εμπλουτίσουν την εμπειρία μάθησης.
Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα φαγητού σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας εδώ.
Το καλοκαιρινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων για μαθητές δημοτικού ξεκινάει! Από τις 17 Ιουνίου έως τις 2 Αυγούστου, το σχολείο μας προσκαλεί παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών να ξεκινήσουν ένα καλοκαίρι γεμάτο διασκέδαση, μάθηση και περιπέτεια. Το πρόγραμμα του Θερινού Σχολείου έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να προσφέρει μια ποικιλία από δημιουργικές και εκπαιδευτικές εμπειρίες που καλύπτουν τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα κάθε παιδιού. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες όπως η κολύμβηση, η ρομποτική, το σκάκι, η λέσχη αγγλικών, τα επιστημονικά πειράματα, τα επιτραπέζια παιχνίδια, η μουσική, άλλα και εκπαιδευτικές, αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες σε εβδομαδιαία βάση.
Το καθημερινό πρόγραμμα ορίζεται από τις 8:30 έως τις 14:00, με προαιρετική παράταση έως τις 16:00. Η μεταφορά από και προς το σχολείο γίνεται με τα σχολικά λεωφορεία. Παράλληλα, παρέχεται ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με θρεπτικό πρωινό και μεσημεριανό γεύμα.
Οι δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας εγγραφής ή καλώντας στο 2351031111.
Το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο “Desibook” διάρκειας τριών (3) ετών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε στις 21-24 Απριλίου στη Βαρκελώνη η τέταρτη διακρατική συνάντηση εργασίας με τη συμμετοχή όλων των συνολικά οκτώ (8) εταίρων από Ισπανία, Ιταλία, Βουλγαρία και Τουρκία. Εκπρόσωποι του σχολείου ήταν ο Ευάγγελος Καπέτης και η Ευγενία Μωυσίδου.
Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στοχεύει στην προώθηση της ψηφιακής διάστασης, της συμπερίληψης και του περιβάλλοντος μέσω της δημιουργικότητας και του πολιτισμού, ξεκινώντας από τα βιβλία. Η σύμπραξη περιλαμβάνει ένα ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Pegaso Online University), την τυπική εκπαίδευση (πέντε ευρωπαϊκά σχολεία) και οργανισμούς από τον εκπαιδευτικό και εκδοτικό τομέα (Bimed και Agra editrice) οι οποίοι, από κοινού, στοχεύουν στη δημιουργία ανταλλαγών και αλληλεξαρτήσεων μεταξύ διαφορετικών ευρωπαϊκών πολιτισμών μέσω των βιβλίων. Έργο όλων των εταίρων είναι η διάδοση της γνώσης των μεγάλων κλασικών και σύγχρονων συγγραφέων, οι οποίοι είναι γνωστοί στις χώρες τους, αλλά συχνά άγνωστοι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η καταλληλότερη προσέγγιση είναι μια διαπολιτισμική προσέγγιση, ικανή να χρησιμοποιεί διαφορετικές γλώσσες έκφρασης, όχι μόνο αναλογικές, μουσικές και λογοτεχνικές, αλλά και ψηφιακές.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, έχει δημιουργηθεί μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι μαθητές των πέντε ευρωπαϊκών σχολείων καταχωρούν ανά διαστήματα τίτλους βιβλίων της χώρας τους τα οποία στο τέλος του προγράμματος θα ανέρχονται σε πενήντα (50) ανά χώρα.
Ιδιαίτερα υποβλητική και ενθαρρυντική είναι η κινητικότητα στο «Πλοίο των Βιβλίων για τη Βαρκελώνη» στην οποία συμμετέχουν οκτώ (8) μαθητές και (2) εκπαιδευτικοί από κάθε συνεργαζόμενο σχολείο. Όπως κάθε χρόνο του προγράμματος, έτσι και φέτος, στα τέλη Απριλίου οργανώθηκε μια λογοτεχνική μίνι κρουαζιέρα που αναχωρεί από την Civitavecchia (Ιταλία) και φτάνει στη Βαρκελώνη για τη «Γιορτή του Αγίου Γεωργίου, του βιβλίου και των τριαντάφυλλων», στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ λογοτεχνίας πάνω στη θάλασσα για μαθητές, το οποίο έχει ήδη φτάσει στη δέκατη διοργάνωσή του, με ένα πλούσιο πρόγραμμα συναντήσεων με συγγραφείς, εργαστήρια συγγραφής και δημιουργικής γραφής, φωτογραφίας, δημοσιογραφίας, κινηματογραφικών προβολών, θεατρικών παραστάσεων, παιχνιδιών.
Ανάμεσα στις άλλες δραστηριότητες, οι μαθητές του σχολείου μας παρουσίασαν ένα «Λογοτεχνικό Μονοπάτι της Ελλάδας» που συνδέει την ιστορία και τη λογοτεχνία της χώρας μας παρουσιάζοντας τους κυριότερους Έλληνες λογοτέχνες και ποιητές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Με χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη εργασιών του νέου προγράμματος Erasmus+ “Guiding Secondary Education Girls towards Green Jobs through Challenge-Based Learning” – “GirlsGoGreen” διάρκειας 12 μηνών, με το σχολείο μας να συμμετέχει ως εταίρος από την Ελλάδα και με τη σύμπραξη εταίρων από Βουλγαρία και Τουρκία.
To GirlsGoGreen (GGG) στοχεύει στην ενδυνάμωση των κοριτσιών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) με πράσινες δεξιότητες μέσω καινοτόμων στρατηγικών μάθησης που βασίζονται σε προκλήσεις και στη συμμετοχή τους σε πρακτικές βιωσιμότητας. Επίσης, προωθεί την προσέγγιση Integrated – Science, Technology, Engineering and Math (I-STEM) σε εκπαιδευτικούς ΔΕ σε κλάδους STEM ως διεπιστημονική μέθοδο διδασκαλίας σε περιβάλλοντα και πλαίσια Κυκλικής Οικονομίας (ΚΟ), εστιάζοντας ιδιαίτερα στην αύξηση του ενδιαφέροντος των κοριτσιών για τον τομέα STEM. Εκτιμάται ότι η κυκλική οικονομία θα δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ έως το 2030 (Cambridge Econometrics, Trinomics and ICF 2018). Οι μηχανικοί και οι επαγγελματίες STEM είναι οι πρωτοπόροι της νέας τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας και, ως εκ τούτου, θεωρείται ότι η μετάβαση σε μία ΚΟ θα αυξήσει τη ζήτηση για νέες δεξιότητες στη μηχανική και στον γενικό τομέα STEM όπου οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται.
Βάσει των παραπάνω, το έργο GGG εμπίπτει στην περιβαλλοντική οριζόντια προτεραιότητα λόγω του πράσινου πλαισίου των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και στην προτεραιότητα των σχολείων STEM λόγω της εισαγωγής της προσέγγισης I-STEM για πράσινες δεξιότητες στη ΔΕ. Σύμφωνα με το Άρθρο 13 (Προώθηση της Συμμετοχής των Γυναικών στο STEM) του Σχεδίου Δράσης της Επιτροπής Ψηφιακής Εκπαίδευσης, το GGG στοχεύει να αντιμετωπίσει το χάσμα των φύλων στο STEM και στις ΤΠΕ και να επιτρέψει σε τουλάχιστον 60 έφηβες να εμπλακούν ξανά στην εκπαίδευση STEM και την Κυκλική Οικονομία, ώστε να αυξήσουν την ενασχόλησή τους με τους τομείς αυτούς.
Ως ειδικοί στόχοι του έργου ορίζονται:
5. Η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου πρεσβευτών GGG μεταξύ σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τοπικών κοινοτήτων και επιχειρήσεων μέσω της διοργάνωσης 3 πολλαπλασιαστικών εκδηλώσεων στις συμμετέχουσες στο έργο χώρες, δηλαδή μέσω εθνικών και διακρατικών συνεδρίων, σεμιναρίων και άλλων εκδηλώσεων που διοργανώνονται με σκοπό τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μαθητές απ’ όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας συμμετείχαν στο διαγωνισμό ρητορικής στην αγγλική γλώσσα “SpeakLab” που διοργανώθηκε στις 19 και 20 Απριλίου 2024 από τα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη στη Λάρισα.
Οι μαθητές μας πήραν μέρος στα αγωνίσματα Group Discussion και Debate και ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά στις απαιτήσεις του διαγωνισμού, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις.
Ειδικά στη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είχε διαγωνιστικό χαρακτήρα, οι μαθητές μας κατάφεραν να διακριθούν έχοντας κερδίσει:
Θα θέλαμε να συγχαρούμε όλους τους μαθητές μας που κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια και που αποδέχτηκαν την πρόκληση να συμμετέχουν σε αυτή την τόσο επικερδή για αυτούς διαδικασία. Επίσης, στέλνουμε θερμές ευχαριστίες στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη για την άψογη διοργάνωση του διαγωνισμού SpeakLab για μια ακόμη χρονιά, αλλά και για την εξαιρετική συνεργασία τους ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για όλους τους συμμετέχοντες.
Ο ακαδημαϊκός συντονιστής της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, κ. Γιώργος Αφουξενίδης, Επισκέφτηκε τα εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ για να δώσει οδηγίες και πολύτιμες συμβουλές στους μαθητές μας που είναι υποψήφιοι για τις εξετάσεις πιστοποίησης επιπέδου ECCE και ECPE του πανεπιστημίου του Michigan.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, ο κ. Αφουξενίδης εστίασε στη μεθοδολογία παραγωγής γραπτού λόγου (writing) παρέχοντας χρήσιμες τεχνικές που θα βοηθήσουν τους μαθητές μας στην επίτευξη των στόχων τους επισημαίνοντας όλα όσα πρέπει να επιδιώξουν αλλά και να αποφύγουν.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Ελληνοαμερικανική Ένωση και τον κ. Αφουξενίδη για την ακαδημαϊκή υποστήριξη και να ευχηθούμε σε όλους τους υποψήφιους μαθητές μας καλή επιτυχία στις επικείμενες εξετάσεις γλωσσομάθειας.
Πρόγραμμα διατροφής Ιουλίου 2024…
Το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στο έργο Erasmus+ “OrganKits” που συντονίζεται…
Πρόγραμμα διατροφής Ιουνίου 2024…
Το καλοκαιρινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων για μαθητές δημοτικού ξεκινάει!…
Το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα…
Με χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη εργασιών του νέου προγράμματος Erasmus+ …
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μαθητές απ’ όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας…
Ο ακαδημαϊκός συντονιστής της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, κ. Γιώργος Αφουξενίδης….
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |