Τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ, θα διοργανώσουν και τη φετινή χρονιά το Διεθνή Μαθηματικό Διαγωνισμό “Καγκουρό”.
Ο διεθνής μαθηματικός διαγωνισμός «Καγκουρό» (http://www.kangaroo.gr/) είναι ο μεγαλύτερος εκπαιδευτικός διασκεδαστικός διαγωνισμός στον κόσμο, με συμμετοχή εκατομμυρίων μαθητών από 42 χώρες. Η Ελλάδα άρχισε να συμμετέχει στο διαγωνισμό από το Μάρτιο του 2007.
Η φιλοσοφία του διαγωνισμού βασίζεται στην αρχή ότι τα μαθηματικά είναι μία κουλτούρα η οποία πρέπει να παρέχεται σε όλους. Ειδικά, επειδή τα μαθηματικά καλλιεργούν τη σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση, δεν πρέπει να απευθύνονται μόνο σε λίγους.
Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές από τη B΄ Δημοτικού μέχρι τη Γ΄ Λυκείου, ανεξάρτητα από τον τύπο ή τη μορφή του Σχολείου τους (Δημόσιο, Ιδιωτικό, κ.λπ.). Τα θέματα στα οποία διαγωνίζονται δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις μαθηματικών και δεν απευθύνονται μόνο σε μαθητές με ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά. Ο κοινός νους, η καθαρή σκέψη και η αγάπη για τα μαθηματικά είναι αρκετά εφόδια για να αντιμετωπίσει κανείς τα θέματα του διαγωνισμού.
Ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί, στα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ την 1η Απριλίου 2023, ημέρα Σάββατο και ώρα 09:30. Η διάρκειά του είναι 1 ώρα και 30 λεπτά.
Μαθήματα προετοιμασίας
Τα εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ, δίνουν τη δυνατότητα προετοιμασίας σε όσους μαθητές το επιθυμούν, από κάθε σχολείο του Νομού Πιερίας και χωρίς κόστος. Τα μαθήματα προετοιμασίας θα γίνουν στις εγκαταστάσεις του σχολείου, στη Γανόχωρα, από τους μαθηματικούς του σχολείου, 11 και 18 Μαρτίου 2023 ημέρα Σάββατο και ώρα 09:30 ως 10:30.
Δηλώσεις συμμετοχής
Μαθητές του Νομού Πιερίας που θέλουν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό, μπορούν να συμπληρώσουν τη φόρμα συμμετοχής στο https://forms.office.com/e/5SXXi7cPQN ή να επικοινωνήσουν με τη γραμματεία του σχολείου, στο τηλέφωνο 2351031111 καθημερινά τις ώρες 9:00-17:00, Σάββατο 9:00-14:00.
Η συνδρομή € 12,5 για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό μπορεί να εξοφληθεί ως τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στο λογιστήριο του σχολείου.
Τις συνδρομές των μαθητών διαχειρίζεται η Κεντρική Επιτροπή διεξαγωγής του Διαγωνισμού για να καλύψει τα έξοδα για τους επιτηρητές, τους βαθμολογητές, τα δώρα των παιδιών και τα μεταφορικά.
Υπεύθυνοι διεξαγωγής του διαγωνισμού είναι οι Μαθηματικοί του σχολείου Θωμάς Μιχαηλίδης και Εύη Μελέγκου.
Μορφή των θεμάτων
Υπάρχουν έξι διαφορετικά επίπεδα θεμάτων, ανάλογα με την τάξη του μαθητή. Αυτά είναι ως εξής:
Επίπεδο 1: απευθύνεται σε μαθητές Β΄ τάξης Δημοτικού
Επίπεδο 2: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 3: απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού,
Επίπεδο 4: απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου,
Επίπεδο 5: απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ τάξης Λυκείου.
Επίπεδο 6: απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου.
Με άλλα λόγια, θα διαγωνιστούν σε κοινά θέματα, οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού. Για τους μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης Δημοτικού υπάρχουν 24 ερωτήσεις, ενώ για τις υπόλοιπες τάξεις 30.
Προτεινόμενα λογοτεχνικά και επιστημονικά βιβλία για μαθητές Γυμνασίου
Το πρόγραμμα Erasmus+ “Filling the Gap: Open Educational Resources for supporting teachers in distance learning” είναι έτοιμο για τη φάση πιλοτικής εφαρμογής των πνευματικών αποτελεσμάτων του, τα οποία αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς από πέντε χώρες-εταίρους (Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Ελλάδα, Κροατία). Στην επόμενη φάση του έργου, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν αυτά τα δύο πνευματικά αποτελέσματα: το MOOC για την εξ αποστάσεως μάθηση και το Distance Learning Activity Kit (DLAK). Επιλεγμένοι καθηγητές και δάσκαλοι θα έχουν το καθήκον να παρακολουθήσουν το MOOC προκειμένου να συλλέξουν ανατροφοδότηση και συστάσεις για την τελική επιστημονική επικύρωση των αποτελεσμάτων.
Ως προετοιμασία για τις επόμενες δραστηριότητες, η τελική συνάντηση των εταίρων του Erasmus+ πραγματοποιήθηκε στη Μπολόνια στις 20-21 Οκτωβρίου. Οι εταίροι (UCLL, Platon, Colegio Huerta Santa Ana, Bernardin Frankopan School, Liceo Fanti, Archilabò και Irecoop) συζήτησαν την οργάνωση της πιλοτικής εφαρμογής, το ρόλο των καθηγητών στην πιλοτική φάση του έργου, καθώς και το σύστημα ανοικτών καρτών για τους καθηγητές που θα παρακολουθήσουν το μάθημα. Συμφωνήθηκαν επίσης τα τελικά βήματα το 2023, τονίζοντας τα συνέδρια στα σχολεία-εταίρους και στο University College Leuven–Limburg ως βασικό σημείο διάδοσης, μετά το οποίο το περιεχόμενο του έργου θα είναι ανοιχτό σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Το βιώσιμο πρόγραμμά μας θα συνεχίσει να καλύπτει τα κενά στο μέλλον, ελάτε μαζί μας!
Τα έργα Erasmus+ με τίτλο “Family-based Open Science Schooling” και “Play 2 Learn” στα οποία συμμετείχε το σχολείο μας από το 2019 ως το 2022 έλαβαν από την Ε.Ε. τη διάκριση “Good Practice Example”.
Και τα δύο έργα επικεντρώνονταν σε εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης, ειδικά στον τομέα των STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται νέες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία των STEM. Στην πλειονότητα των σημερινών προσεγγίσεων δεν υπάρχουν ελκυστικά σχέδια μαθημάτων κατάλληλα για όλες τις μαθησιακές ανάγκες και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό επειδή η μακροπρόθεσμη ικανότητα της κοινωνίας μας να καινοτομεί εξαρτάται από το ενδιαφέρον των νέων να παρακολουθούν σπουδές και σταδιοδρομίες που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM). Σύμφωνα με το EU Science hub, «η εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στο πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα δημιουργεί ζήτηση για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας εντός υπηρεσίας» [Developing Computational Thinking in Compulsory Education – Implications for Policy and Practice, 2018 ISBN 978-92-79-64442-9]. Επομένως, γίνεται προφανές ότι χρειάζονται αποτελεσματικές μέθοδοι για να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν προγραμματισμό και θέματα STEM.
Στο έργο “Family-based Open Science Schooling” εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας αλλά και από τα συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα από Φιλανδία (Πανεπιστήμιο Ανατολικής Φιλανδίας), Πορτογαλία (Πανεπιστήμιο Lusófona), Τουρκία (Λύκειο ELAZIG DOGA ANADOLU ), Βουλγαρία (Γυμνάσιο Romen Rolan από τη Stara Zagora) και Λιθουανία (Pasvalio Levens) διερευνήσαν τη χρήση της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης ως συμπληρωματικούς μηχανισμούς της τυπικής εκπαίδευσης στον τομέα των STEM.
Στο έργο “Play 2 Learn” εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας αλλά και από τα συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα από Σκωτία (CIVIC COMPUTING LIMITED), Κύπρο (Emphasys Interactive Solutions Ltd), Ελλάδα (AINTEK, εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας), Ιρλανδία ( CCS DIGITAL EDUCATION LIMITED) και Ιταλία (European Digital Learning Network), δημιούργησαν μαθησιακό υλικό και εργαλεία που βοηθούν τους δασκάλους να ενθαρρύνουν τα παιδιά να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό και να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με το STEM.
Τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ συμμετέχουν ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA2 με τίτλο ” Unique Earth – Our Responsibility for the Future ” διάρκειας τριών (3) ετών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, το σχολείο μας διοργάνωσε στην Κατερίνη διακρατική συνάντηση εργασίας με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία.
Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος του είναι η οικολογική ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της βιωματικής μάθησης, ώστε να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των εφήβων στην προώθηση και τη διαβίωση μιας βιώσιμης ζωής, καθώς ο τρόπος ζωής κάθε γενιάς επηρεάζει το βιοτικό επίπεδο των μελλοντικών γενεών. Η εκπαίδευση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα καθορίζει τον τρόπο ζωής τους, τη σχέση τους με τη φύση και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τους φυσικούς πόρους. Έτσι, στόχοι του έργου αποτελούν, επίσης, η ευαισθητοποίηση των διαφόρων μορφών χρήσης πόρων, ενέργειας, φύσης, η παραδειγματοποίηση της διεθνούς συνάφειας σε ποικίλα πλαίσια και η ανάπτυξη λύσεων για προβλήματα που σχετίζονται με το θέμα της αειφορίας. Οι μαθητές θα αναλύσουν τη δική τους κατανάλωση υπό το πρίσμα της βιωσιμότητας, προκειμένου να συνειδητοποιήσουν την ευρωπαϊκή και παγκόσμια σημασία της ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης των πόρων με τη συνεργασία ατόμων και φορέων πέρα από τα εθνικά σύνορα. Στο πλαίσιο αυτό το πρόγραμμα ασχολείται και με την προβληματική κατανομή των πόρων και την αξιοποίηση της φύσης.
Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη αποσκοπούσε αφενός στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και αφετέρου στην εξοικείωση των μαθητών με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους (Open Educational Resources). Για τον λόγο αυτό, οι εταίροι με τη συνοδεία μαθητών των Εκπαιδευτηρίων ΠΛΑΤΩΝ ξεναγήθηκαν τόσο στην πόλη της Κατερίνης όσο και σε τοπικά αξιοθέατα και επισκέφτηκαν περιοχές περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στην Πιερία αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα, όπως το φαράγγι του Ενιπεά, τους καταρράκτες της Έδεσσας, τα Λουτρά Πόζαρ της Αριδαίας, ενώ παράλληλα εργάστηκαν ανά ομάδες πάνω στους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης (SDGs) των Ηνωμένων Εθνών και εκπαιδεύτηκαν πάνω στη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Moodle», όπου ανάρτησαν τις εργασίες και τις παρουσιάσεις τους. Επιπλέον, συντάχθηκε ένα καταστατικό βιώσιμης ανάπτυξης, το οποίο υπογράφτηκε από τους εκπρόσωπους εκπαιδευτικούς κάθε χώρας-εταίρου.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τον σχεδιασμό ενός οργανογράμματος που οφείλουν οι εταίροι να υλοποιήσουν έως την επόμενη συνάντηση εργασίας, η οποία έχει οριστεί για τον ερχόμενο Μάρτιο στην Μπίστριτσα της Ρουμανίας με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών από τις πέντε συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες.
Το πρόγραμμα φαγητού Μαρτίου 2023…
Το πρόγραμμα φαγητού Φεβρουαρίου 2023…
Τα εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ θα διοργανώσουν και τη φετινή χρονιά…
Το πρόγραμμα φαγητού Ιανουαρίου 2023…
Προτεινόμενα λογοτεχνικά και επιστημονικά βιβλία για μαθητές Γυμνασίου…
Το πρόγραμμα Erasmus+ “Filling the Gap: Open Educational Resources for supporting teachers in distance learning” είναι έτοιμο για τη φάση πιλοτικής εφαρμογής των πνευματικών αποτελεσμάτων…
Τα έργα Erasmus+ με τίτλο “Family-based Open Science Schooling” και “Play 2 Learn”…
Το πρόγραμμα φαγητού Δεκεμβρίου 2022…
Τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ συμμετέχουν ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA2 με τίτλο ” Unique Earth ….
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |