humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Διάκριση για δύο έργα Erasmus+ του σχολείου μας

Τα έργα Erasmus+ με τίτλο “Family-based Open Science Schooling” και “Play 2 Learn” στα οποία συμμετείχε το σχολείο μας από το 2019 ως το 2022 έλαβαν από την Ε.Ε. τη διάκριση “Good Practice Example”.

Και τα δύο έργα επικεντρώνονταν σε εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης, ειδικά στον τομέα των STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται νέες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία των STEM. Στην πλειονότητα των σημερινών προσεγγίσεων δεν υπάρχουν ελκυστικά σχέδια μαθημάτων κατάλληλα για όλες τις μαθησιακές ανάγκες και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό επειδή η μακροπρόθεσμη ικανότητα της κοινωνίας μας να καινοτομεί εξαρτάται από το ενδιαφέρον των νέων να παρακολουθούν σπουδές και σταδιοδρομίες που σχετίζονται με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM). Σύμφωνα με το EU Science hub, «η εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στο πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα δημιουργεί ζήτηση για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας εντός υπηρεσίας» [Developing Computational Thinking in Compulsory Education – Implications for Policy and Practice, 2018 ISBN 978-92-79-64442-9]. Επομένως, γίνεται προφανές ότι χρειάζονται αποτελεσματικές μέθοδοι για να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν προγραμματισμό και θέματα STEM.

Στο έργο “Family-based Open Science Schooling” εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας αλλά και από τα συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα από Φιλανδία (Πανεπιστήμιο Ανατολικής Φιλανδίας), Πορτογαλία (Πανεπιστήμιο Lusófona), Τουρκία (Λύκειο ELAZIG DOGA ANADOLU ), Βουλγαρία (Γυμνάσιο Romen Rolan από τη Stara Zagora) και Λιθουανία (Pasvalio Levens) διερευνήσαν τη χρήση της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης ως συμπληρωματικούς μηχανισμούς της τυπικής εκπαίδευσης στον τομέα των STEM.

Στο έργο “Play 2 Learn” εκπαιδευτικοί από το σχολείο μας αλλά και από τα συνεργαζόμενα εκπαιδευτικά ιδρύματα από Σκωτία (CIVIC COMPUTING LIMITED), Κύπρο (Emphasys Interactive Solutions Ltd), Ελλάδα (AINTEK, εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας), Ιρλανδία ( CCS DIGITAL EDUCATION LIMITED) και Ιταλία (European Digital Learning Network), δημιούργησαν μαθησιακό υλικό και εργαλεία που βοηθούν τους δασκάλους να ενθαρρύνουν τα παιδιά να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό και να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με το STEM.

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ   –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Πρόγραμμα φαγητού – Δεκέμβριος 2022

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα φαγητού σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας εδώ.

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα φαγητού σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας εδώ.

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Erasmus+ «Unique Earth» – Διακρατική συνάντηση στην Κατερίνη

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ συμμετέχουν ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA2 με τίτλο ” Unique Earth – Our Responsibility for the Future ” διάρκειας τριών (3) ετών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, το σχολείο μας διοργάνωσε στην Κατερίνη διακρατική συνάντηση εργασίας με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία.

Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στόχος του είναι η οικολογική ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της βιωματικής μάθησης, ώστε να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των εφήβων στην προώθηση και τη διαβίωση μιας βιώσιμης ζωής, καθώς ο τρόπος ζωής κάθε γενιάς επηρεάζει το βιοτικό επίπεδο των μελλοντικών γενεών. Η εκπαίδευση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα καθορίζει τον τρόπο ζωής τους, τη σχέση τους με τη φύση και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τους φυσικούς πόρους. Έτσι, στόχοι του έργου αποτελούν, επίσης, η ευαισθητοποίηση των διαφόρων μορφών χρήσης πόρων, ενέργειας, φύσης, η παραδειγματοποίηση της διεθνούς συνάφειας σε ποικίλα πλαίσια και η ανάπτυξη λύσεων για προβλήματα που σχετίζονται με το θέμα της αειφορίας. Οι μαθητές θα αναλύσουν τη δική τους κατανάλωση υπό το πρίσμα της βιωσιμότητας, προκειμένου να συνειδητοποιήσουν την ευρωπαϊκή και παγκόσμια σημασία της ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης των πόρων με τη συνεργασία ατόμων και φορέων πέρα από τα εθνικά σύνορα. Στο πλαίσιο αυτό το πρόγραμμα ασχολείται και με την προβληματική κατανομή των πόρων και την αξιοποίηση της φύσης.

Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη αποσκοπούσε αφενός στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και αφετέρου στην εξοικείωση των μαθητών με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους (Open Educational Resources). Για τον λόγο αυτό, οι εταίροι με τη συνοδεία μαθητών των Εκπαιδευτηρίων ΠΛΑΤΩΝ ξεναγήθηκαν τόσο στην πόλη της Κατερίνης όσο και σε τοπικά αξιοθέατα και επισκέφτηκαν περιοχές περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στην Πιερία αλλά και τη Βόρεια Ελλάδα, όπως το φαράγγι του Ενιπεά, τους καταρράκτες της Έδεσσας, τα Λουτρά Πόζαρ της Αριδαίας, ενώ παράλληλα εργάστηκαν ανά ομάδες πάνω στους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης (SDGs) των Ηνωμένων Εθνών και εκπαιδεύτηκαν πάνω στη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Moodle», όπου ανάρτησαν τις εργασίες και τις παρουσιάσεις τους. Επιπλέον, συντάχθηκε ένα καταστατικό βιώσιμης ανάπτυξης, το οποίο υπογράφτηκε από τους εκπρόσωπους εκπαιδευτικούς κάθε χώρας-εταίρου.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τον σχεδιασμό ενός οργανογράμματος που οφείλουν οι εταίροι να υλοποιήσουν έως την επόμενη συνάντηση εργασίας, η οποία έχει οριστεί για τον ερχόμενο Μάρτιο στην Μπίστριτσα της Ρουμανίας με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών από τις πέντε συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες.

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Συμμετοχή στο διαδικτυακό συνέδριο του “Education4Climate Coalition”

Την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου τα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ συμμετείχαν στο διαδικτυακό συνέδριο της συμμαχίας “Education4Climate Coalition” που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της ημέρας Εκπαίδευσης για το κλίμα. Μάλιστα ήταν ιδιαίτερη τιμή για το σχολείο μας να συμπεριληφθεί στη λίστα των εισηγητών του προγράμματος ο δάσκαλος του δημοτικού, Χρήστος Χουσερίδης, ο οποίος παρουσίασε τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα ενός σχεδίου μαθήματος που εφαρμόστηκε με επιτυχία στη Στ’ τάξη του δημοτικού από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2022.

Είναι γεγονός ότι στα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ ευαισθητοποιούμαστε σε θέματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η αλλαγή μπορεί να επέλθει μέσα από την εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό, στο πρόγραμμα σπουδών των Εκπαιδευτηρίων μας έχουν ενταχθεί περιβαλλοντικές δράσεις από τη νηπιακή ακόμη ηλικία με σκοπό τη σταδιακή διαμόρφωση υπεύθυνων συμπεριφορών και τη δημιουργία αυριανών ενεργών πολιτών.

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Το eTwinning project C.R.E.A.T.E.: μια ιστορία επιτυχίας!

2022-11 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

C.R.E.A.T.E. είναι το όνομα του έργου eTwinning που συνδέεται με το έργο ErasmusFilling the Gap: Open Educational Resources for supporting teachers in distance learning και υλοποιείται από εκπαιδευτικούς και μαθητές από 4 χώρες (Κροατία, Ιταλία, Ισπανία και Ελλάδα).  

Το C.R.E.A.T.E. (Collaborate Readapt Earn/ experiment Always Tangible Exciting experiences) εφαρμόστηκε με στόχο τη συμμετοχή μαθητών και καθηγητών, την ανταλλαγή ιδεών και την αλληλεπίδραση πάνω στο θέμα της εξ αποστάσεως μάθησης και τη συλλογή ανατροφοδότησης σχετικά με τα αποτελέσματα του έργου Filling the Gap (το MOOC για την εξ αποστάσεως μάθηση και το Kit δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως μάθησης). 

Υπό την καθοδήγηση 8 εκπαιδευτικών, συμμετείχαν 87 μαθητές οι οποίοι πειραματίστηκαν με νέες διδακτικές μεθοδολογίες και εργαλεία, ενώ αλληλεπιδρούσαν με συνομηλίκους από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες- όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν μπόρεσαν να αναπτύξουν μια σταθερή αίσθηση της ευαισθητοποίησης για την ενεργό ευρωπαϊκή ιθαγένεια, την ένταξη και την υπευθυνότητα. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες σε θέματα όπως: ηλεκτρονική ασφάλεια και netiquette, αναπηρία και εξ αποστάσεως μάθηση, θέτοντας σε εφαρμογή το κριτικό τους πνεύμα, την ικανότητα έρευνας και ανάπτυξης περιεχομένου, διευρύνοντας τη διαπολιτισμική τους συνείδηση, τις γλωσσικές τους δεξιότητες και τις ψηφιακές τους δεξιότητες. 

Οι δραστηριότητες έλαβαν χώρα σταδιακά και κατανεμημένα καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους, από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο, εντασσόμενες ιδανικά στο πρόγραμμα της τάξης. Το πρόγραμμα, ως προς τους στόχους και το περιεχόμενό του, εμπνεύστηκε από μια διαθεματική προσέγγιση, καθώς τα θέματα που πραγματεύεται συνδέονται με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα σπουδών: ιστορία, λογοτεχνία, ιστορία της τέχνης, πολιτική αγωγή και ιθαγένεια. 

Οι στόχοι του προγράμματος αντιμετωπίστηκαν σταδιακά και επιτεύχθηκαν με θετικό τρόπο για τους περισσότερους μαθητές. Οι στόχοι που τέθηκαν και οι δραστηριότητες που δημιουργήθηκαν αποδείχθηκαν λειτουργικές σε σχέση με τις προσδοκίες και τις ανάγκες των μαθητών. Ορισμένα από τα αποτελέσματα του έργου χρησιμοποιήθηκαν στο έργο Filling the Gap Erasmus+ ως μέρος της παραγωγής του MOOC 

Χάρη στην αφοσίωση και τη φροντίδα τους, και τα 4 σχολεία που συμμετείχαν (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ, Liceo Fanti, Bernardin Frankopan School και Colegio Huerta Santa Ana) έλαβαν τις ετικέτες ποιότητας eTwinning για το έργο. 

ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΟ ΈΡΓΟ “FILLING THE GAP 

Το πρόγραμμα Erasmus+ Filling the Gap χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με σκοπό την υποστήριξη της συνεχούς κατάρτισης, την ανάπτυξη και την ενίσχυση των επαγγελματικών προφίλ των εκπαιδευτικών, ιδίως όσον αφορά την εξ αποστάσεως μάθηση.  

Το έργο υλοποιεί δύο αποτελέσματα: το πρώτο, το οποίο δοκιμάστηκε πιλοτικά από το University College Leuven Limburg, είναι ένα MOOC (Massive Open Online Course) για την εξ αποστάσεως μάθηση με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό, την παράδοση και την αξιολόγηση μιας υψηλής ποιότητας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. 

Το δεύτερο αποτέλεσμα, υπό την καθοδήγηση του Irecoop ER, είναι μια δέσμη δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως μάθησης με σκοπό την παροχή πρακτικών εργαλείων σε δασκάλους και εκπαιδευτικούς. 

logo-filling-the-gap-1 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

“Από την ελιά στο λάδι” – Δραστηριότητες των μικρών μας μαθητών

Με αφορμή το πρόγραμμα “Από την ελιά στο λάδι” τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Βρεφονηπιακού μας σταθμού επισκέφθηκαν τον ελαιώνα που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας. Πριν από την επίσκεψη στον ελαιώνα τα παιδιά προετοιμάστηκαν κατάλληλα για τον χώρο που θα επισκεφτονταν και τα πράγματα που θα έβλεπαν. Πήραν μαζί τους αντικείμενα που θα χρειάζονταν όπως σακούλες για τις ελιές και χτενάκια για το μάζεμα. Τα παιδιά συμμετείχαν με πολύ ενθουσιασμό στο λιομαζωμα, παίζοντας και ταυτόχρονα μαθαίνοντας για “Tο ταξίδι της Ελιάς”.

Μετα το πέρας της εκπαιδευτικής αυτής επίσκεψης τα παιδιά έλαβαν μέρος και σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες με θέμα την ελιά ενώ στη συνέχεια μαζί με τις δασκάλες τους έφτιαξαν φαγητά με βάση την ελιά. Ετσι βιωματικά οι μικροί μας μαθητές κατανόησαν πώς γίνεται το λάδι και συγχρόνως συνδύασαν τη μάθηση δημιουργικά με το παιχνίδι.

Κοινοποιήστε το άρθρο

humans –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Πρόγραμμα φαγητού – Νοέμβριος 2022

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα φαγητού σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας εδώ.

 –  – Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα φαγητού σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας εδώ.

Κοινοποιήστε το άρθρο

  • All
  • #Erasmus+
  • #SummerSchool
  • #Βρεφονηπιακός
  • #Γυμνάσιο
  • #Δημοτικό
  • #Εστιατόριο
  • #ΚΔΑΠ
  • #Καγκουρό
  • #Λύκειο
  • #Νηπιαγωγείο
  • #υλικά